مشاوره طلاق مهریه

مشاوره جهت طلاق ، گرفتن مهریه و غیره

مشاوره طلاق مهریه

مشاوره جهت طلاق ، گرفتن مهریه و غیره

پا پوست مرغی - راه های درمان پوست دون دون

از بارزترین نشانه های بیماری پوست مرغی ظاهر شدن برجستگی های پوستی شبیه پوست بدون پر مرغ است، به همین دلیل به آن بیماری پوست مرغی می گویند . پوست مرغی بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده می شود . علائم پوست مرغی در اکثر موارد در اواخر سال های کودکی یا دوران نوجوانی آغاز شده و معمولا در اواسط دهه بیست زندگی کم کم ناپدید و در دهه سی به طور کامل از بین می رود .

تغییرات هورمونی در دوران بارداری و دوران بلوغ نوجوانان در بروز این عارضه پوستی موثر است . احتمال بروز پوست مرغی در ماه های سرد سال که فرد دچار خشکی پوست می شود بیشتر است .

به‌طور کلی بهتر است مراقبت‌ های زیر را برای این مشکل پوستی انجام دهید :

  • زمان دوش گرفتنتان را کمتر کنید ؛
  • از صابون‌ ها و کرم‌ های نرم‌ کننده و رطوبت‌ رسان استفاده کنید ؛
  • پوستتان را به هیچ‌ وجه نخارانید یا جسمی را روی دانه‌ ها نکشید ؛
  • استفاده از دستگاه‌ های بخور سرد نیز به کاهش دانه‌ های پوستی کمک می‌ کند ؛
  • در حین حمام‌ کردن و اصلاح پوستتان از آب گرم یا ولرم استفاده کنید . آب داغ باعث خشکیِ بیشتر پوست می‌ شود .

درمان پوست مرغی

متأسفانه هیچ درمان کامل و یک شبه‌ ای برای این مشکل پوستی وجود ندارد ، اما می‌ توانید این عارضه را کاهش دهید یا از بروز آن جلوگیری کنید . در ادامه چهار راه‌ِحل فوق‌ العاده مؤثر را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا از این عارضه پوست مرغی رها شوید .

راه‌ِ حل اول ، استفاده از لوسیون‌ و مرطوب‌ کننده‌ ها هنگام حمام‌ کردن است ، اما اگر مشکلتان با نرم‌ کننده‌ های موجود در بازار حل نشد ، بهتر است از نرم‌  کننده‌ های بسیار قوی استفاده کنید .

نکته درمانی : یادتان باشد که با یک‌ بار استفاده از کرم‌ ها و لوسیون‌ ها ، شاهد معجزه نخواهید بود ، بلکه باید به صورت منظم یعنی چند هفته از این مرطوب‌ کننده‌ ها برروی پوست خود استفاده کنید تا بعد از مدتی شاهد تغییرات باشید .

راه‌ِ حل دوم ، استفاده از لایه‌ بردارها یا اسکراب است ؛ با این کار ، لایه مرده روی پوست از بین رفته و احتمالِ گیر افتادنِ کراتین در زیر پوست ، به حداقل خواهد رسید . البته استفاده از لایه‌ بردار و اسکراب برای کودکان و نوجوانانی که پست حساسی دارند ، توصیه نمی‌ شود ، زیرا با این کار احتمال قرمزی و آسیب دیدگی پوستتان افزایش می‌ یابد .

راه‌ِ حل سوم ، استفاده از رتینوئید موضعی ( از خانواده ویتامین A بوده و می‌ توانید آن را از داروخانه‌ ها تهیه کنید ) است که مانع از بسته‌ شدنِ منافذ فولیکول مو می‌ شود .

نکته : اگر باردار هستید از مصرف این گزینه خودداری کنید .

راه‌ِ حل چهارم استفاده از لیزر است. این کار تا به امروز، بهترین راهکار شناخته شده و با انجام آن، از قرمزی‌ها و التهاباتِ پوستی خلاص خواهید شد. البته بهتر است این گزینه گران‌قیمت را بعد از کرم و لوسیون امتحان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.